Inequalities and secondary school: a conceptualization of the experience approach

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32870/dse.v0i26.1212

Abstract

In this article we ask about how to approach school experiences, which analytical dimensions are articulated in this category, and what links can be established with the debates and concerns about school democratization, specifically at the level of secondary school in Argentina. To do this, we star from a set of reflections and the results of two doctoral research works conducted in the city of La Plata, province of Buenos Aires, Argentina. Particulary we propose an approach to the study of school experiences, paying special attention to the articulations of the subjective, relational and structural dimensions.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Federico Martín González, Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales

Doctor en Ciencias Sociales. Línea de investigación: Relaciones entre desigualdad, educación y trabajo en clases populares. Laboratorio de Estudios en Sociología y Economía del Trabajo-Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales (LESET-IdIHCS-CONICET/UNLP). Argentina.

María Laura Crego, Instituto de Investigaciones en Humanidades y Ciencias Sociales

Doctora en Ciencias Sociales. Línea de investigación: El rol de la escuela en los procesos de territorialización en NorPatagonia. Laboratorio de Estudios en Sociología y Economía del Trabajo-Instituto de Investigaciones en Diversidad Cultural y Procesos del Cambio (IIDyPCa-CONICET/UNRN). Argentina.

Published

2022-12-21 — Updated on 2023-08-29

Versions