Between praise and contempt: viral narratives about teachers on social networks and the mass media

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32870/dse.vi24.1062

Abstract

The article’s objective is to identify the stereotypical representations and narratives that users of digital information platforms and social networks in Mexico have expressed about the day-to-day activities of teachers, and which became viral during the COVID-19 lockdown. This descriptive-interpretive research analyzes content that went viral on digital information platforms and social networks, where we identified biases expressed in stereotypical narratives about teachers in two cases, which help us consider the stereotypes and how the online work of teachers has been represented during the pandemic.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Mirza Aguilar Pérez, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla

Doctora en Ciencias Sociales. SNI Nivel 1. Sus líneas de investigación: Trabajo del cuidado, trabajo doméstico, relaciones de género, cuerpo y migración urbana. Profesora-investigadora, Facultad de Derecho y Ciencias Sociales de la Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. México.

Marisol Pérez Díaz, Benemérita Universidad Autónoma de Puebla

Doctora en Sociología. Líneas de investigación: Migración internacional, derechos humanos y género. Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. México.

 

David Salazar Nieva, BUAP

Maestro en Ciencias del Lenguaje. Líneas de investigación: Análisis del discurso, guion y educación superior. Benemérita Universidad Autónoma de Puebla. México.

Published

2021-12-27