From Paulo Freire's political clarity to an education for peace
DOI:
https://doi.org/10.32870/dse.vi15.439Abstract
When a child imagines a joyful and free school, it is because his school denies him freedom and joy.
Paulo Freire
Downloads
References
Garcés Meneses, J. A. (2016). Participación estudiantil en el gobierno escolar. El personero en instituciones educativas públicas: La Estrella, Antioquia, 2015. Tesis de Maestría. Medellín: Universidad Nacional de Colombia.
Guichot Reina, V. (2012). La capacidad reflexiva, factor esencial de la identidad profesional del profesorado: reflexiones en torno a las propuestas de John Dewey y Martha Nussbaum. Cuestiones Pedagógicas, Revista de Ciencias de la Educación, 22: 183-202. Sevilla: Universidad de Sevilla.
Freire, P. (2012). Cartas a quien pretende enseñar. México: Siglo XXI.
_____ (1971). Educación como práctica de la libertad. México: Siglo XXI
Juárez, B. Informe a la Legislatura Local de Oaxaca, 2 de julio, 1848. http://historico.juridicas.unam.mx/publica/librev/rev/gac/cont/2/doc/doc2.pdf
Downloads
Published
Issue
Section
License
Once a manuscript is accepted for publication in the journal, its author(s) must sign a letter transferring the editorial rights to the University of Guadalajara for the editing, publication and dissemination of the paper. After being notified of its publication, the author(s) will be sent a letter of transfer of rights which must be signed and sent back to the journal’s editor.