From Paulo Freire's political clarity to an education for peace

Authors

  • María Mercedes Molina Hurtado Universidad Nacional de Colombia

DOI:

https://doi.org/10.32870/dse.vi15.439

Abstract

When a child imagines a joyful and free school, it is because his school denies him freedom and joy.

Paulo Freire

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

María Mercedes Molina Hurtado, Universidad Nacional de Colombia

Ph.D. in Latin American Studies by the National Autonomous University of Mexico. Research professor, degree paper advisor at the National University of Colombia in Medellín.

References

Garcés Meneses, J. A. (2016). Participación estudiantil en el gobierno escolar. El personero en instituciones educativas públicas: La Estrella, Antioquia, 2015. Tesis de Maestría. Medellín: Universidad Nacional de Colombia.

Guichot Reina, V. (2012). La capacidad reflexiva, factor esencial de la identidad profesional del profesorado: reflexiones en torno a las propuestas de John Dewey y Martha Nussbaum. Cuestiones Pedagógicas, Revista de Ciencias de la Educación, 22: 183-202. Sevilla: Universidad de Sevilla.

Freire, P. (2012). Cartas a quien pretende enseñar. México: Siglo XXI.

_____ (1971). Educación como práctica de la libertad. México: Siglo XXI

Juárez, B. Informe a la Legislatura Local de Oaxaca, 2 de julio, 1848. http://historico.juridicas.unam.mx/publica/librev/rev/gac/cont/2/doc/doc2.pdf

Published

2017-09-29